η φωνή σου

η στήλη μας

Μετανάστης
Αδέσμευτο περιοδικό στο διαδίκτυο

Εκδίδεται από επιτροπή

metanastis@metanastis.com


Κι εσύ λαέ βασανισμένε πληρώνεις την αδιαφορία σου 

ΕΠΕΨ
Επιστολική Ψήφος

Λογοτεχνία της διασποράς  ΕΕΛΣΠΗ

Ελληνική Γλώσσα 

Οργανισμός 
 διεθνοποίησης
 Ελληνικής Γλώσσας
ΟΔΕΓ

Ελληνική Μουσική

Τέχνη & Πολιτισμός

ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

ΜΑΥΡΑΚΟΚΚΙΝΑ 

Ποίηση

Ενδιαφέροντες
Κόμβοι

Επιστολές

Αρχείο

Αθήνα 2004

Athens 2004

Αλέξανδρος ο Μέγας

Alexander der Grosse

 

 

  

ΕΔΩ ΠΑΠΑΣ ΕΚΕΙ ΠΑΠΑΣ ΠΟΥ 'ΝΑΙ Ο ΠΑΠΠΑΣ;
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΟΔΗΜΟΙ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΕΓΚΑΤΑΛΛΕΙΜΕΝΟΙ

Προσέξτε, μην κάνετε σύγχυση με τον Παπά των παπατζήδων της οδού Αθηνάς ή του Ψυρή στο Μοναστηράκι της Αθήνας. Εδώ πρόκειται για τον κ. Κώστα Π., τον "νυν και αεί και εις τους αιώνες των αιώνων" πρόεδρο των προέδρων, δηλαδή της Ομοσπονδίας Ελληνικών Κοινοτήτων της Γερμανίας (ΟΕΚ), επί πλέον αντιπρόεδρο του Συμβουλίου Αποδήμου Ελληνισμού (ΣΑΕ), υπάλληλο του ελλην. υπουργείου εργασίας στο εναπομείναν, προς χάριν του, Εργατικό Κλιμάκιο στη Βόννη, κτλ. κτλ. Όταν για πρώτη φορά το 1982 εκλέχτηκε, με την άγια βοήθεια της Γεν. Γραμματείας Αποδήμου Ελληνισμού (ΓΓΑΕ) το 15μελές Δ.Σ της ΟΕΚ, πάρθηκε γραμμή να υποστηριχτεί για πρόεδρος ο κ. Π. (εννοείται Πα.Σο.Κ). Βέβαια και τα άλλα πολιτικά κόμματα πήραν το μερίδιο τους από αυτή την εκλογή. Από το 1982 ξεκινήσαμε να κάνουμε μεγάλες ελπίδες, ότι η Ομοσπονδία θα στρωθεί στη δουλειά και θα φτιάξει πολλά πράγματα που μέχρι τότε πήγαιναν στραβά, δεν θ' ασχολείται με μικροπολιτικές διαφορές, αλλά με τα υπάρχοντα προβλήματα του ελληνισμού στη Γερμανία. Οι ελληνικές μεταναστευτικές κοινότητες της Γερμανίας έβλεπαν την ΟΕΚ σαν το αντιπροσωπευτικό τους όργανο απέναντι στις εκάστοτε ελληνικές Κυβερνήσεις και ιδιαίτερα στην πολιτική επί των Αλλοδαπών Εργαζομένων εδώ στη ΟΔΓ, κάτι που επηρεάζει απ' ευθείας και εμάς τους Έλληνες. Δηλαδή, να μην ασχολείται μεμονωμένα κάθε Ελληνική Κοινότητα για θέματα που αφορούν σε γενικές γραμμές τον Απόδημο Ελληνισμό, αλλά αυτή την αρμοδιότητα να την αναλαμβάνει καθ' ολοκληρία η Ομοσπονδία. Σήμερα, ύστερα από 18 χρόνια ύπαρξης της ΟΕΚ, μπορούμε να πούμε καθαρά "τι 'χες Γιάννο μ' τι 'χα πάντα". Οι ελπίδες που κάποτε τρέφαμε μετατράπηκαν σε απογοητεύσεις και σε βορειοηπειρωτικά μοιρολόγια.
Ποιόν ρόλο έπαιξε και παίζει για μας τους εργάτες τις Γερμανίας η Ομοσπονδία Ελληνικών Κοινοτήτων; Κανείς δεν μπορεί να δώσει μία λογική απάντηση, ακόμα και τα ΔΣ των Κοινοτήτων σηκώνουν τους ώμους επειδή και αυτοί δεν γνωρίζουν. Αν η ΟΕΚ υπάρχει ή δεν υπάρχει, είναι ένα και το αυτό. Έχει μετατραπεί σε φάντασμα το οποίο παρουσιάζεται ανά δίχρονα διαστήματα για να μας αφηγηθεί παραμύθια των χιλίων και μίας νύχτας. Ας είναι καλά οι άνθρωποι. Συντάσσουν έναν, κατά λάθος χαρακτηριζόμενο, απολογισμό! με πολλά "θ" και "να" εμπαίζοντας την νοημοσύνη μας και αφού μας τον σερβίρουν προχωράνε στην εκλογή του νέου ας πούμε Διοικητικού Συμβουλίου! πάντα με τις οδηγίες και ευλογίες της ΓΓΑΕ. Και ο κ. Π. όπως πάντα Πρόεδρος, μέχρι να συνταξιοδοτηθεί συνεχίζει το έργο του! Δηλαδή να μαραζώνει αυτό το Όργανο τόσο, που σήμερα κατάντησε φθισικό κι ετοιμοθάνατο. Ένας προγραμματισμός εργασίας δεν εκδόθηκε αλλά και δεν χρειάζεται, αφού ο απολογισμός που μοιράστηκε στο συνέδριο τον Μάιο 1999 είναι ακριβώς κάτι το παρόμοιο. Αυτός επαναλαμβάνεται σε κάθε διετία με τα ίδια λόγια και θεωρίες πάντα στο ίδιο μοτίβο, κάτι που νομίζω, ότι και ο ίδιος ο Π. τον έχει βαρεθεί. Όσο για τον οικονομικό απολογισμό βάση μίας παραγράφου του καταστατικού (;) δεν είναι υποχρεωτικό να κατατίθεται στους συνέδρους! Δηλαδή οι Κοινότητες μέλη θα πρέπει να εξοφλούν τις ετήσιες οικονομικές τους υποχρεώσεις/συνδρομές δεν χρειάζεται όμως να λαβαίνουν γνώση της οικονομικής κατάστασης της Ομοσπονδίας, δηλαδή τα έσοδα και έξοδα, από το απερχόμενο ΔΣ, (η συνδρομή της Ελληνικής Κοινότητας Νυρεμβέργης για το 1999 ανήλθε στις 1.300, Ευρώ).
Δεκαοχτώ χρόνια πέρασαν, πάμε για τα είκοσι, η ΟΕΚ ενηλικιώθηκε δυστυχώς όμως δεν τις φαίνεται. Δεν έχει το θάρρος να δηλώσει καθαρά και ξάστερα, ότι απέτυχε ότι παραμένει ακόμα ανήλικη. Ποιος είναι ο κ. Κ. Π. ποιοι είναι οι δεκατέσσερις συνεργάτες του; κανείς δεν τους γνωρίζει, αν θέλετε να το πληροφορηθείτε, ν' αποταθείτε σε μια χαρτορίχτρα αυτή κατά πάσα πιθανότητα να σας λύσει την απορία. Ποια είναι η ΟΕΚ; όσους Έλληνες στη Νυρεμβέργη ρώτησα έκαναν σύγχυση με την κάποτε ΕΟΚ (Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα). Ποιο είναι το έργο που προσέφερε η ΟΕΚ στους Έλληνες της Γερμανίας τα είκοσι περίπου χρόνια ; σας το παρουσιάζω εντός της παρένθεσης : (........................................................) και σας αφήνω να βγάλετε εσείς το συμπέρασμα παρθένα ήρθε και παρθένα παραμένει. Και επειδή ο πρόεδρος της κ. Κ. Π. έκανε τόσα πολλά καλά για τους Έλληνες της Γερμανίας έπρεπε τελευταίως ν' αναλάβει και αντιπρόσωπος του κ. 'Αθενς στο ΣΑΕ για να φτιάξει ακόμα περισσότερα για όλους τους Απόδημους Έλληνες, όπου κι αν βρίσκονται! Εδώ ο Παππάς εκεί ο Παππάς, παντού ο Παππάς.
Ξεφεύγει της λογικής, ότι σε ένα τέτοιο όργανο που αντιπροσωπεύει 145 ελληνικές κοινότητες επί 20 χρόνια να υπάρχει το ίδιο ΔΣ με τα ίδια άτομα και πρόσωπα, ανίκανα να φτιάξουν και να παρουσιάσουν κάτι τι το θετικό, αλλά ικανά να χαλούν. Η πολύχρονη παραμονή τους στη διοίκηση είναι ένα δείγμα ότι ο Ελληνισμός της Γερμανίας αδιαφορεί και ούτε καν γνωρίζει την ύπαρξη τους, και γενικώς βέβαια την ύπαρξη της ΟΕΚ.
Από τις 145 Ελληνικές Κοινότητες μέλη, έχουν απομείνει 70, και από αυτές πολλές δυσανασχετούν να συνεχίσουν να παραμένουν μέλη σ' αυτό το φάντασμα "ΟΕΚ". Eίναι καιρός, εάν θέλει η Ομοσπονδία Ελληνικών Κοινοτήτων να επιζήσει, το ΔΣ να παραιτηθεί και να παραδώσει την σκυτάλη σε νέους ικανούς ανθρώπους με γνώσεις και σθένος να δουλέψουν. Οι Ελληνικές Κοινότητες να δημιουργήσουν ομάδες νεολαίας, αλλά και γυναικείες ομάδες, δηλαδή αυτά τα άτομα που αντιμετωπίζουν σήμερα στην Γερμανία τα μεγάλα προβλήματα, στον χώρο εργασίας, στην εκπαίδευση, στην επαγγελματική κατάρτιση, τον ρατσισμό, και γενικώς τ' αρνητικά της επερχόμενης παγκοσμιοποίησης, κ.α. Οι Κοινότητες να δραστηριοποιηθούν πολιτικά να μην παραμένουν μόνο σουβλατζίδικα με τραλαλά και συρτάκι, με λίγα λόγια "τουριστικοί πράκτορες".
Γεγονός είναι , ότι ο Ελληνισμός της Γερμανίας έχει εγκαταλειφτεί στη μοίρα του. Το δουλεμπόριο, ο ρατσισμός, η πορνεία και τα ναρκωτικά, και όλα τ' άλλα παράγωγα της ανεργίας κυριαρχούν επί της δεύτερης και τρίτης γενιάς.
Στα τελευταία 10 χρόνια καταργήθηκαν υπηρεσίες και φορείς που υπήρχαν και χορηγούσαν την κατάλληλη σωστή πληροφόρηση και μέριμνα στον Έλληνα εργάτη της Γερμανίας χωρίς η Ομοσπονδία να προβάλλει την παραμικρή αντίδραση, π.χ:

Α. Τ' ανοιχτά πανεπιστήμια στις μεγάλες πόλεις (η ΟΕΚ αδράνησε)

Β. Τα εργατικά κλιμάκια, εκτός του κλιμακίου της Βόννης που είναι υπάλληλος ο. κ Π., έτσι για δείγμα. (η ΟΕΚ αδράνησε)

Γ. Οι γραμματείες της Ομοσπονδίας Γερμανικών Συνδικάτων DGB στις μεγάλες περιφέρειες. Αυτές που χορηγούσαν πληροφορίες και μέριμνα στον Έλληνα εργάτη επί του γερμανικού Εργατικού και Κοινωνικού Δικαίου. (η ΟΕΚ αδράνησε)

Δ. Η μηνιαία εφημερίδα της ΟΕΚ -Μεταναστευτικά Νέα- η ΟΕΚ μας συνιστά στο συνέδριο το Μάιο 1999 να εξοπλιστούμε με μία δορυφορική τηλεόραση για να μαθαίνουμε τα νέα από την Πατρίδα, (η ΟΕΚ συνέβαλε).

Σήμερα στη Γερμανία, εκτός από την υπηρεσία της Κοινωνικής Πρόνοιας η οποία σε πολλές πόλεις υπολειτουργεί και έχει περιορισμένες αρμοδιότητες, δεν υπάρχει άλλη υπηρεσία ή φορέας πού να μεριμνά και να πληροφορεί τους 400 χιλ. Έλληνες εργαζόμενους σε θέματα και προβλήματα που τους απασχολούν. Οι Έλληνες μετανάστες δεν μειώνονται, τουναντίον αυξάνονται, ο κόμπος έφτασε στο χτένι ο εμπαιγμός, ότι έχουμε ΓΓΑΕ, ΟΕΚ, ΣΑΕ καί Σια που φροντίζουν για μας, είναι μεγάλος! Όλοι αυτοί υπάρχουν στην θεωρία, οι πράξεις τους είναι τα μεγάλα συνέδρια, τα ψεύτικα μεγάλα λόγια, φαγοπότι και χορός και άντε καλό "Tαξίδι" μέχρι το επόμενο συνέδριο. Τι να μας κάνει ένας "Απόδημος" πού βρίσκεται στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και όχι στον τόπο που ζούμε, στον χώρο που εργαζόμαστε και αγωνιζόμαστε να διατηρήσουμε την πολιτιστική μας ταυτότητα; Αυτός ο "Απόδημος" βρίσκεται μακριά μας και η ΟΕΚ είναι ανύπαρκτη για μας.

(Όταν βαδίζεις μπροστά από μένα, δεν σε προλαβαίνω. Όταν βαδίζεις πίσω μου, δεν σε βλέπω. Όταν βαδίζεις δίπλα μου, μπορούμε να μιλήσουμε, καταλαβαινόμαστε!)

Σπύρος Γκάρος
Δημοσιογράφος - Συνδικαλιστής
e.Mail: sgaros@t-online.de 

Το κείμενο εκφράζει την άποψη του συγγραφέα

 

Όταν "κοιμάσαι" άλλος γράφει ιστορία
ο μετανάστης

κεντρική σελίδα

 ΑΡΧΕΙΟ