η φωνή σου

η στήλη μας

Μετανάστης
Αδέσμευτο περιοδικό στο διαδίκτυο

Εκδίδεται από επιτροπή

metanastis@metanastis.com


Κι εσύ λαέ βασανισμένε πληρώνεις την αδιαφορία σου 

ΕΠΕΨ
Επιστολική Ψήφος

Λογοτεχνία της διασποράς  ΕΕΣΠΗ

Ελληνική Μουσική

Τέχνη & Πολιτισμός

ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

ΜΑΥΡΑΚΟΚΚΙΝΑ

Ποίηση

Ενδιαφέροντες
Κόμβοι

Επιστολές

Αρχείο

 

  

Διασπορά - Ελληνισμός - Αφομοίωση!
του Βάιου Φασούλα

Πόσοι άραγε γνωρίζουν τι σημαίνουν αυτές οι δυο ευλογημένες λέξεις; Κι όταν λέμε Ελληνισμός το εννοούμε. Και τους ομογενείς και τους γηγενείς. Στα «καλά» και στα άσχημα του Ελληνισμού όλοι έχουν να προσθέσουν και να αφαιρέσουν. Όμως, όλοι έχουν στρατευθεί στους σκοπούς της αφαίρεσης. Αν λάβουμε υπόψη την επιστολογράφο φιλοξενούμενη στο «www.kalami.net» που με άρθρο της υπό τον τίτλο: «Απόδημοι: Η ώρα της κρίσης και της αυτοκριτικής» λέει κάτι αλήθειες, η απάντηση είναι αρνητική αφαιρετική. Ας είναι καλά η Ελληνίδα αρθρογράφος, που ούτε λίγο ούτε πολύ προσπαθεί να κάνει μια ψυχολογική, κοινωνική, ιστορική και πολιτιστική ανατομία, η οποία, κατά την άποψη του εν αποδημία γράφοντα, είναι απόλυτα δικαιολογημένη.
Ποιοι είναι αυτοί που γνωρίζουν τη σημασία του απανταχού Ελληνισμού; Ασφαλώς είναι εκείνοι που κατά καιρούς κατακρεούργησαν την Ελλάδα από τη σύστασή της ακόμα ως νεοελληνικό κράτος. Είναι εκείνοι που χάρη των δικών τους συμφερόντων δεν άκουσαν ποτέ τα αφουγκράσματα της Πατρίδας. Που δεν ένοιωσαν ποτέ τον πόνο και τα δάκρυα που άφησαν οι διωγμοί και οι καταστροφές. Και δεν ένιωσαν ποτέ το ξερίζωμα του Έλληνα από τον τόπο του, ακόμα και υπό μορφές μεταναστευτικές. Είναι εκείνοι που χρησιμοποίησαν τα ιδανικά και τα σύμβολα για το καλό, τάχα, του τόπου μας. Ήταν και είναι αυτοί οι πραγματικοί εχθροί της Ελλάδας και του Ελληνισμού και διώκτες των πολιτιστικών μας αξιών.
Λέξη προς λέξη θα μπορούσαμε να αναλύσουμε αυτό το άρθρο που τιμά και δικάζει σε μια εποχή δύσκολη από κάθε άποψη για τον Ελληνισμό, όπως αυτός παρουσιάζεται σήμερα πετσοκομμένος, ενώ εκπρόσωποι της εκκλησίας και πολιτικοί ηγέτες, μας τον παρουσιάζουν υγιή και άξιο των προγόνων του: «Οι Έλληνες του εξωτερικού οδεύουν σταδιακά στην αφομοίωσή τους, καθώς περιορίζουν την εθνική ιδιαιτερότητά τους στα φολκλορικά στοιχεία, αυτά που τα συνδέουν με αφέλεια μικρού παιδιού με δημοτικούς χορούς ή με συγκεκριμένα φαγητά της ελληνικής διατροφής. Αλλά Ελληνισμός χωρίς τις άλλες, τις βαθιές ρίζες και ιδιαίτερα χωρίς τη σωστή γνώση της ελληνικής γλώσσας δεν είναι εύκολο να διατηρηθεί» Η επισήμανση της αρθρογράφου έχει ιστορική βάση.
Έτσι, δυστυχώς, λειτουργεί ο Ελληνισμός. Με τις πολιτικές οργανώσεις του για να τον αποβλακώνει. Με τους ποικίλους συλλόγους του για να τον εξασφαλίζει την «κουλτούρα» με γλέντια, σουβλάκι και ρετσίνα και σε κάποιες περιπτώσεις, κάποιοι σύλλογοι, να διαγράφουν μέλη τους εν αγνοία τους όταν ενοχλούν. Με τους οργανισμούς ΣΑΕ (8 δις για το ΣΑΕ για 6 χρόνια, εμείς εδώ στη Γερμανία δεν γνωρίζουμε τίποτα!!!) και τη ΓΓΑΕ, που υποτίθεται ότι μας συμπαρίστανται. Με την Ορθόδοξη εκκλησία που δεν τολμά να κάνει λόγο για τον π. Χ. Ελληνικό Πολιτισμό και με άλλους παράγοντες και προσωπικότητες και των γραμμάτων και της επιστήμης και της Τέχνης.
Θα μπορούσαμε να επικαλεστούμε γεγονότα, που δε θα συνέβαιναν, εάν ο Ελληνισμός ήταν ενωμένος. Και να επισημάνουμε προσπάθειες που κατά καιρούς συγκροτούνται για την καλυτέρευση της διασποράς σε τομείς όπως η εκπαίδευση και γενικότερα του Ελληνικού Πολιτισμού, μποϊκοτάρονται και συκοφαντούνται. Από ολόκληρο το χώρο της Ομογένειας οι καταγγελίες δε μπορούν να καταγραφούν παρά μόνον σε βιβλία!. Τι είναι αυτό, που όπως παρατηρεί η επιστολογράφος, σπέρνει τη διχόνοια στην Ομογένεια και δεν μπορούμε να προκόψουμε;
Εκτός από τα παραπάνω, που δεν είναι παρά κόκκοι στην έρημο της Ελληνικής Διασποράς, στη Γερμανία που ζούμε, το σύνολο του Απόδημου Στοιχείου δεν έχει αντιληφθεί την ύπαρξή του ως απόδημο στοιχείο. Ακόμα και το ΣΑΕ μπορεί να το επιβεβαιώσει αν δούμε πόσους αποδήμους έχει στην επικράτειά του. Έχει όμως καρεκλοκένταυρους που ηγούνται σε ένα ποσοστό της τάξης 5-6% κι αυτοί, στελέχη του ΣΑΕ, περνούν καλά. Δεν είδαμε ποτέ να δίνει μάχες ή να παρουσιάζεται στα κοινά. Πρόκειται για ένα ΣΑΕ φτιαγμένο από το Ελληνικό Κράτος. Κατευθυνόμενο από το Ελληνικό Κράτος. Στημένο για το Ελληνικό Κράτος και όχι για μας. Αυτή είναι η αλήθεια.
Η πολιτική (κομματική) παρουσία στη Γερμανία είναι έντονη από κάθε άποψη. Εκμεταλλευόμενοι τον παράγοντα «απόσταση» τα πολιτικά κόμματα έχουν μεταφέρει κι εδώ τα «υπάρχοντά» τους. Θα μπορούσαν να είναι απαραίτητα εάν και εφόσον διέθεταν προγράμματα για τα δικά μας προβλήματα και δεν είχαν με την παρουσία τους ως σκοπό τον αυτοσκοπό. Δηλαδή να κομματικοποιήσουν τους Έλληνες, να τους φανατίσουν και βεβαίως εκ των πραγμάτων οι ομογενείς να διχαστούν. Αυτό είναι αποδεδειγμένο από την παρουσία των κομμάτων (ιδιαίτερα των μεγάλων) που έπαιξε κατασταλτικό ρόλο στην ψυχολογία των Ελλήνων της Γερμανίας. Εξάλλου φαίνονται και οι μετακινήσεις τους σε εκλογές στην Ελλάδα, ενώ αδιαφορούν παντελώς για τα εδώ προβλήματα. Έτσι η ώρα της κρίσης, σε ό,τι αφορά τον Ευρωπαίο Έλληνα Πολίτη, είναι από καιρό εδώ, αλλά στερείται τη δυνατότητα της αυτοκριτικής.
Η «καταγωγή» του μετανάστη είναι γνωστή όσο αφορά το ανύπαρκτο μορφωτικό του επίπεδο γι' αυτό καθίσταται ως ένα βαθμό αίτιος για τη μετεξέλιξή του την οποία μετέφερε στα παιδιά του. Η εδώ κοινωνία, παλιότερα, του παρείχε κάποιες οικονομικές δυνατότητες, και παράλληλα η εξέλιξη-τεχνολογία του παρείχε κι αυτή δυνατότητες να αναπτύξει το επίπεδό του. Όμως δεν το έκανε. Αυτό αποτέλεσε το τελικό χτύπημα το οποίο πρόκυψε μέσα από την ύλη αφήνοντας τις αξίες του να χαθούν. Και για την τροφοδότηση τέτοιων καταστάσεων εργάστηκαν όλοι οι παραπάνω φορείς και εξακολουθούν να εργάζονται.
Σίγουρα υπάρχουν άνθρωποι παραγωγικοί και με αρκετές ευαισθησίες(οάσεις στην έρημο της ξενιτιάς) με σκοπό τις αποτροπές τέτοιων φαινομένων, αλλά. Πρώτον αποτελούν μειονότητα και δεν έχουν υλική δύναμη και δεύτερον πολεμούνται από δυο αντιπάλους: ο ένας είναι το μητροπολιτικό θηρίο με όλα τα παράγωγά του και το άλλο είναι άτομα της Διασποράς. Έτσι όπως σε κάθε χώρο το ίδιο έχουμε να παρουσιάσουμε κι εμείς στο δικό μας χώρο. Στοιχεία κάθε «ποιότητας» που θέλουν να προβάλλονται σαν άτομα με επιστημονική διαύγεια και γνώση, όμως διαπιστώνεται ότι στραβά έχουν μάθει τα γράμματα, τα οποία στρέφουν ενάντια προς κάθε κατεύθυνση που προσπαθεί κάτι να κάνει. Έτσι ο Απόδημος, πέρα από τις δικές του αδυναμίες έχει και άλλες να αντιμετωπίσει. Υπό αυτές τις συνθήκες το βάρος της ευθύνης το έχει η Μητρόπολη η οποία δείχνει ότι ενδιαφέρεται αλλά ψεύδεται. Εάν οι αναμίξεις σε ομογενειακά προβλήματα προέρχονταν μόνο από μας, πιστεύουμε πως θα είχαμε λύσει τα προβλήματά μας ή τουλάχιστον θα τα μετριάζαμε.
Και επειδή ο Ελληνισμός πάντα περίμενε κάτι από τη μητέρα Ελλάδα, Ελλάδα που από οικουμενική που έπρεπε να είναι έγινε μητέρα των κομματάδων και των βερμπαλιστών, εκείνο που του δόθηκε ήταν η αδιαφορία, οι σκοπιμότητες και χίλια δυο άλλα σύνδρομα σε όλους τους τομείς, ιδιαίτερα σε θέματα εκπαίδευσης. Και ο Ελληνισμός αυτή την αδιαφορία δεν μπορεί να τη δέχεται αιωνίως. Το μόνο που του μένει να κάνει είναι να αποτρέψει τη διχόνοια και να ενωθεί. Να σηκώσει τη σημαία της ένωσης ξεπερνώντας τον εαυτό του. Να καταλάβει ότι για τη δική του τύχη είναι Αυτός ο Αρμόδιος και ο Αφέντης. Να πάψει να είναι μεμψίμοιρος και να πάρει την τύχη στα χέρια του.
Θα κλείσουμε με ένα απόσπασμα της επιστολογράφου: «Ας μην επιρρίπτουν πάντοτε οι Έλληνες της διασποράς ευθύνες μόνο στους κρατικούς φορείς, που αναμφισβήτητα τους βαραίνουν οι αποφάσεις τους. Αν οι ίδιοι ήσαν ισχυροί εκεί, τίποτα δε θα μπορούσε να διασπάσει την ομοιογένειά τους. Αν η διχόνοια δεν τους είχε αγγίξει δε θα ένιωθαν την ανάγκη της προστασίας. Τα κάστρα πέφτουν πάντοτε από μέσα. Η προδοσία δε γίνεται ποτέ απέξω. Την πόρτα κάποιος αφήνει ορθάνοιχτη από εκεί. Οι καιροσκόποι είναι ήδη εγκατεστημένοι στην ξένη και εγκλιματίστηκαν τόσο στη νοοτροπία της αξίας του χρήματος και του συμφέροντος, που ξεπέρασαν και την εθνική περηφάνια και την εθνική συνείδηση. Και από εκεί βρίσκουν την ευκαιρία και άλλοι να εισβάλλουν»
Έλληνες, απλοί και σοφοί ενωθείτε.

Ε.Ε.-Γερμανία, 28 Φεβρουαρίου 2002

Web: www.fasoulas.de 
e-mail: vaios@fasoulas.de 

 

 

κεντρική σελίδα

  ΑΡΧΕΙΟ